امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۱۰/۲۱- ۰۹:۱۹ - مشاهده: ۲۴۶
تعداد بازدید:246 21 دی 1395 - 09:19
بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

روز یکشنبه 19/10/1395 حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران پس از عمری مجاهدت در راه اسلام و انقلاب دعوت حق را لبیک و دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله و ملکوت اعلی پیوست و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را به ماتم و عزا نشاند.

      روز یکشنبه 19/10/1395 حضرت آیت الله‌هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران پس از عمری مجاهدت در راه اسلام و انقلاب دعوت حق را لبیک و دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله و ملکوت اعلی پیوست و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را به ماتم و عزا نشاند.

      درگذشت این فقیه عالیقدر ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر برای دولت و مردم ایران و دنیای اسلام می‌باشد زیرا ایشان همواره خواهان اجرای قوانین اسلامی، اتحاد، عزت و پیشرفت امت اسلامی و مسلمانان بودند.

      مرحوم آیت الله‌هاشمی رفسنجانی از مبارزان اصلی با طاغوت در دوران ستم شاهی و نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در دو دوره پیاپی از سال 1368 لغایت 1376 بودند.

      مرحوم آیت الله‌هاشمی رفسنجانی رزمنده ای نستوه و مبارز بودند که همیشه خواستار نزدیکی و همگرایی کشورهای همسایه و اسلامی‌بودند و در نیل به این هدف مقدس از هیچ کوششی فروگذار نبودند. هنگام اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ شوروی سابق و در راستای سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران، ایشان به عنوان رئیس مجلس نمایندگان و سپس به عنوان رئیس جمهور همواره برای کمک به کشور افغانستان ثابت قدم بوده و در سال های اخیر نیز بر کمک به دولت و مردم افغانستان تاکید فراوان داشتند.

      ایشان یکی از بنیانگذاران نشست کشورهای فارسی زبان در راستای نزدیکی هر چه بیشتر دولت ها و مردم سه کشور جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجیکستان به منظور تقویت زبان، فرهنگ و گسترش روابط و دوستی میان سه کشور مذکور نیز بوده اند.

      درگذشت این مجاهد فقیه را به امت اسلامی و همه مسلمانان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان غفران الهی و رحمت واسعه، نور، آرامش ابدی و بهشت فردوس جهت آن مرحوم مغفور مسئلت می نماید.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران - جلال آباد

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما