امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۰/۰۳/۳۰- ۱۰:۴۵ - مشاهده: ۲۰۰۶

اطلاعیه در خصوص نحوه اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال‌آباد به کلیه مراجعه‌کنندگان محترم خیرمقدم عرض می‌نماید. این نمایندگی تلاش دارد تا در اسرع وقت، بهترین نوع خدمات‌رسانی را به مردم شریف افغانستان ارائه داده و با افتخار، از دریافت نقطه‌نظرات سازنده، استقبال به عمل می‌آورد.

توجه مراجعه‌کنندگان گرامی را به موارد زیر جلب می‌نماید:

01- ساعات کار سرکنسولگری، روزهای شنبه تا چهارشنبه از 08/30  تا  11/30 صبح و بعدازظهرها از 02/00  تا  04/00 می‌باشد.

02- متقاضیان دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران از دو طریق زیر، می‌توانند مبادرت به تکمیل فرم روادید نمایند:

الف) مستقیماً با تکمیل فرم الکترونیکی درخواست اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران به  آدرس اینترنتی http://evisa.mfa.gov  و سپس مراجعه حضوری به بخش کنسولی

ب) مراجعه به یکی از دفاتر محلی ثبت‌نام اینترنتی 

03- متقاضیان محترم توجه داشته باشند که پس از تکمیل فرم، کلیه امور شامل: ارائه مدارک، مصاحبه و اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران در داخل سرکنسولگری صورت گرفته و اکیداً توصیه می‌شود به افراد غیرمجاز مراجعه ننمایند. بدیهی است عواقب هرگونه کلاهبرداری و سوء‌استفاده‌های احتمالی توسط سودجویان، مستقیماً بر عهده متقاضیان بوده و این نمایندگی، هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

04- برای اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران، لازم است تا گذرنامه متقاضیان، غیرمخدوش و حداقل 3 ماه تا زمان پایان آن اعتبار داشته باشد. همچنین ضروری است تا صاحب گذرنامه (به جز موارد خاص)، شخصاً برای مصاحبه حضوری به محل نمایندگی مراجعه نماید.

05- با توجه به این‌که در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی، امکان تردد به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران از مسیر مرزهای زمینی میسر نمی‌باشد؛ مسافرین باید پس از اعلام موافقت مسئول بخش کنسولی، نسبت به خرید بلیت هوایی دوطرفه در مسیر موردنظر اقدام کرده و تصویر بلیت خود را به سرکنسولگری ارائه نمایند.

06- پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور روادید جمهوری اسلامی ایران، باید طبق تعرفه‌های اعلامی‌به یورو در داخل بانک پشتنی(جلال‌آباد) صورت گرفته و سپس فیش واریزی به بخش کنسولی ارائه گردد. متقاضیان محترم توجه داشته باشند که در صورت واریز هرگونه پولی به بانک، به‌هیچ‌عنوان و تحت هیچ شرایطی، امکان استرداد مبالغ پرداختی وجود نخواهد داشت. ازاین‌رو درخواست می‌گردد تا قبل از هرگونه اقدامی، از میزان دقیق وجوه پرداختی و همچنین از انجام قطعی سفر خود، اطمینان حاصل نمایند.

07- به‌منظور اطلاع آن دسته از متقاضیانی که از طریق دفاتر، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی درخواست روادید می‌نمایند؛ اعلام می‌دارد که این دفاتر موظف هستند بابت ارائه خدمات، حداکثر  150  افغانی به ازای هر شخص دریافت نمایند.

08- همچنین طبق قوانین موجود، برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، نیاز به دریافت بیمه‌نامه معتبر مسافری است. اسامی دفاتر بیمه‌گر معتبر که اقدام به صدور بیمه‌نامه می‌کنند به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: البرز، سامان، کوثر.

خواهشمند است در صورت بروز و یا مشاهده هرگونه تخلفات احتمالی دفاتر یا افراد سودجو(کمیشن‌کاران)، مراتب مستقیماً به این سرکنسولگری منعکس تا موضوع سریعاً مورد پیگیری واقع شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما