امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۲/۲۰- ۰۹:۰۳ - مشاهده: ۲۹۴

اطلاعیه در خصوص آخرین مقررات مربوط به نحوه اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران

بدین‌وسیله آخرین مقررات مربوط به نحوه اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران به اطلاع متقاضیان محترم رسانده می‌شود.

اطلاعیه

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال‌آباد به کلیه مراجعه‌کنندگان محترم خیرمقدم عرض می‌نماید. این نمایندگی تلاش دارد تا بهترین نوع خدمات‌رسانی را در اسرع وقت به مردم شریف افغانستان ارائه داده و باافتخار، از دریافت دیدگاه‌های سازنده شما عزیزان، استقبال به عمل می‌آورد. توجه مراجعه‌کنندگان گرامی را به موارد زیر جلب می‌نماید:

 

1- ساعات کار سرکنسولگری، روزهای شنبه تا چهارشنبه از 08/30 تا 11/30  صبح و بعدازظهرها از 14/00 تا 16/00 می‌باشد.

 

2- متقاضیان دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران از دو طریق زیر، می‌توانند مبادرت به تکمیل فرم روادید نمایند:

الف) مستقیماً با تکمیل فرم الکترونیکی درخواست اخذ روادید به آدرس اینترنتی http://evisa.mfa.gov و سپس مراجعه حضوری به بخش کنسولی

ب) مراجعه به یکی از دفاتر ثبت‌نام اینترنتی و مراجعه حضوری به بخش کنسولی - جهت مزید اطلاع برای آن دسته از متقاضیانی که از طریق این دفاتر اقدام به تکمیل فرم اینترنتی درخواست روادید می‌نمایند؛ اعلام می‌شود که این دفاتر موظف هستند بابت ارائه خدمات، حداکثر مبلغ 300 افغانی به ازای هرشخص دریافت نمایند.

3- برای اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران، لازم است تا گذرنامه متقاضیان، غیرمخدوش و حداقل 6 ماه تا زمان پایان آن اعتبار داشته باشد. همچنین ضروری است تا صاحب گذرنامه (به‌جز موارد خاص)، شخصاً برای مصاحبه حضوری به نمایندگی مراجعه نماید.

 

4- متقاضیان محترم توجه داشته باشند که پس از تکمیل فرم، کلیه امور شامل ارائه مدارک، مصاحبه و اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران در داخل سرکنسولگری صورت گرفته و اکیداً توصیه می‌شود به افراد غیرمجاز مراجعه ننمایند. بدیهی است عواقب هرگونه کلاه‌برداری و سوء‌استفاده‌های احتمالی توسط سودجویان، مستقیماً برعهده متقاضیان بوده و این نمایندگی، هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد. خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه تخلفات احتمالی دفاتر یا افراد سودجو(کمیشن‌کاران)، مراتب مستقیماً به این سرکنسولگری منعکس تا موضوع سریعاً مورد پیگیری واقع شود.

 

5- با توجه به این‌که طبق قوانین موجود، برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، متقاضیان باید بیمه‌نامه داشته باشند مبالغ مربوط به اخذ بیمه به شرح زیر اعلام می‌شود:

الف- مبلغ 10 یورو برای کلیه روادیدهای یک‌بار یا دوبار تردد به جمهوری اسلامی ایران و همچنین روادید متعدد سه‌ماهه

ب- مبلغ 12 یورو برای روادیدهای متعدد شش‌ماهه

ج- مبلغ 15 یورو برای روادیدهای متعدد یک‌ساله

 

6- پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور روادید جمهوری اسلامی ایران، حق بیمه و ... باید طبق تعرفه‌های اعلامی‌به یورو در داخل بانک پشتنی(جلال‌آباد) صورت گرفته و سپس فیش واریزی به بخش کنسولی ارائه گردد. متقاضیان محترم توجه داشته باشند که در صورت واریز هرگونه مبلغی به بانک، به‌هیچ‌عنوان و تحت هیچ‌شرایطی، امکان استرداد مبالغ پرداختی وجود نخواهد داشت؛ ازاین‌رو اکیداً توصیه می‌شود تا قبل از هرگونه اقدامی، از میزان دقیق وجوه پرداختی و همچنین از انجام قطعی سفر خود، اطمینان حاصل نمایند.

 

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال‌آباد

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما