امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۴/۲۸- ۱۱:۰۵ - مشاهده: ۱۵۶

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال‌آباد با مردم و حادثه دیدگان ولایت ننگرهار ابراز همدردی کرد

با کمال تأسف فراوان اطلاع یافتیم که به دنبال بارش‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب در ولایت ننگرهار، ده‌ها تن از اهالی این ولایت کشته و مصدوم شده و صدها خانه نیز تخریب گردیده است. سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال‌آباد مراتب تسلیت و همدردی خود را به دولت و ملت افغانستان، به ویژه خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این حادثه ابراز می‌دارد.

در پی بارش باران‌های شدید و سیل‌آسا و وقوع طوفان در شرق افغانستان که شمار زیادی کشته و زخمی‌برجای گذارده، بهرام جمالی، معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال‌آباد روز پنج‌شنبه در رأس یک هیأت رسمی، با مولوی سعید احمد بنوری، معاون محترم والی و مولوی فضل الهادی احمد، رئیس محترم دفتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو به عمل آورده، مراتب همدردی عمیق خود با مردم افغانستان را ابراز نمود.

وی در این دیدار افزود کشور افغانستان، کشور دوست و همسایه مسلمان ما می‌باشد و بر پایه باورها و آموزه‌های دینی، جمهوری اسلامی ایران برای یاری رساندن و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مسلمانانی که با مشکل و سختی مواجه شوند، خواه در همسایگی خود مانند افغانستان باشد و خواه در نقطه‌ای دیگر از جهان، مانند فلسطین، همواره آماده می‌باشد. بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران بدون اینکه منتظر درخواست کمک از جانب افغانستان باشد، بنا بر مسئولیت اسلامی خود اعلام آمادگی می‌نماید که کمک‌های بشردوستانه شامل بسته‌های معیشتی و مایحتاج اولیه مانند آرد گندم، برنج و روغن را در اولین فرصت و با هماهنگی استانداری، به خانواده‌های آسیب‌دیده اهدا نماید.

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما